宛如外科醫生 by " Weird AI" Yankovic (改編自 瑪丹娜 宛如處女)

Like A Surgeon ( Moddona Like A Virgin )

 http://www.youtube.com/watch?v=N26KWq7MmSc

這首1985年改編自瑪丹娜"宛如處女"的"宛如外科醫師"是由"Weird AI" Yankovic所唱

可以參考一下 
http://english.ncu.edu.tw/wenchi/Song/song_like_surgeon.htm 的介紹

回想當年從醫學院畢業,還好沒直接進入臨床,而有幸進入部隊服役

多成長了兩年的時間! (我對不起剛果共和國的阿兵哥啊!)

雖然當時能力還沒成熟,不過可是個滿腔熱血的醫官

帶兵跑武裝3000, 5000,還要夜行軍,下基地....

有被我看診過的阿兵哥, 在此獻上萬分敬意,謝謝大家陪我成長!

以下畫面和內容絕非事實,如有雷同,純屬虛構

I finally made it through med school ( 我終於從醫學院畢業 )
Somehow I made it through ( 終於,我完成了不容易的學業 )
I'm just an intern ( 現在我只是個實習醫師 )
I still make a mistake or two ( 偶爾還是會犯個錯 )

I was last in my class ( 我是班上最後一名 )
Barely passed at the institute ( 勉勉強強從學校畢業 )
Now I'm trying to avoid, yah I'm trying to avoid ( 現在要盡量避免,我要盡量避免 )
A malpractise suit ( 醫療疏失而被告 )

Hey, like a surgeon ( Hey 宛如外科醫師 )
Cuttin' for the very first time ( 第一次動刀 )
Like a surgeon ( 讓我真的宛如外科醫師 )
Organ transplants are my line ( 專長是器官移植 )

Better give me all your gause nurse ( 護士,把所有的紗布都給我 )
This patient's fading fast ( 病人狀況很差 )
Complications have set in ( 併發症也產生 )
Don't know how long he'll last ( 我看撐不了多久 )

Let me see, that I.V. ( 點滴我看看 )
Here we go - time to operate ( 走吧, 是上刀的時間了 )
I'll pull his insides out, pull his insides out ( 把裡面的東東拿出來,通通拿出來 )
And see what he ate ( 看看到底吃了什麼 )

Like a surgeon, hey ( Hey 宛如外科醫師 )
Cuttin' for the very first time ( 第一次動刀 )
Like a surgeon ( 宛如外科醫師 )
Here's a waiver for you to sign ( 請簽下切結書 )

Woe, woe, woe ( wow, wow wow )
Woe, woe, woe ( wow, wow, wow )
Woe, woe, woe ( wow, wow, wow )

It's a fact - I'm a quack ( 實際上我是個庸醫 )
The disgrace of the A.M.A. ( 是美國醫療協會之恥 )
'Cause my patients die, yah my patients die ( 因為我的病人都掛了 )
Before they can pay ( 錢還沒付就掛了 )

Like a surgeon, hey ( Hey 宛如外科醫師 )
Cuttin' for the very first time ( 第一次動刀 )
Like a surgeon ( 宛如外科醫師 )
Got your kidneys on my mind ( 心裡只想到你的腎臟 )

Like a surgeon, ooh-hoo like a surgeon ( 宛如外科醫師 )
When I reach inside ( 當我雙手伸進去 )
With my scalpel, and my forceps, and retractors ( 拿著我的手術刀和張開器 )
Oh ho, oh ho ( Oh oh oh )

Ooh baby, yah ( Oh baby Yah )
I can hear your heartbeat ( 我可以聽到你的心跳聲 )
For the very last time ( 最後的心跳聲 )

        Justinchian為本blog醫藥專欄作家,現職為剛果共和國原始森林保護區之開業醫師,專長不詳,來歷不詳,據聞乃爪哇島醫學院畢業,之後曾經遊歷過五大洲四大洋,有朝一日看到魚兒逆流而上,便發願赴剛果原始林保護區為路過的遊客義診,號稱剛果雨林的怪醫


捷克布拉格中世紀風格建築前的聖誕樹



義大利羅馬,羅馬競技場前20公尺高的聖誕樹



日本東京,丸之內一家建築物內30公尺高的聖誕樹

以上三張照片引用自大紀元旅遊網:
http://tw.epochtimes.com/bt/6/12/22/n1565875.htm

聖誕快樂
arrow
arrow
    全站熱搜

    bonddealer 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()